Mērsraga vidusskolas ziņas

15

Mērsraga vidusskolas 10.-12.klases skolēni piedalījās interaktīvajā tiešsaistes nodarbībā „No-zīmes: Kas ir modernisms?”

12.novembrī mācību priekšmeta kultūras pamati un kulturoloģijas ietvaros Mērsraga vidusskolas 10.-12.klases skolēni piedalījās interaktīvajā tiešsaistes nodarbībā „No-zīmes: Kas ir modernisms?” Nodarbību vadīja ELVIJA POHOMOVA -komunikācijas speciāliste no Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzeja.

Saskaņā ar programmas “Latvijas skolas soma” pasākuma plānu 2021./2022. m.g. I semestrim, bija iespēja piedalīties kultūrizglītības programmā, kurās kultūras norises ir pielāgotas tiešsaistes formātam.

 Nodarbībā tiešsaistē  bija iespēja skolēniem pieslēgties  individuāli (piemēram, no mājām,  no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”).Skolēni tika iepazīstināti ar modernismu mākslā un tā galvenajām izpausmēm gan Rietumeiropā, gan Latvijā.  Skatāmie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju, kā arī ar modernisma galvenajām idejām, īpašu uzmanību pievēršot mākslas virzienam kubismam, kas daudz ietekmējis Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas daiļradi. Kā noskaidrojām, kubismu var atpazīt pēc noteiktām šim mākslas virzienam raksturīgām īpašībām: — formu vienkāršošana un ģeometrizācija; — tumši, zemes toņi; — cilvēkiem stilizēti sejas vaibsti; — abstraktas formas; — detaļas savienotas citā kārtībā. Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni var attālināti ielūkoties pat tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs. Turpmāk video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem. Projektā piedalās 32 profesionāļi – muzeju vadītāji, mākslas zinātnieki, restauratori, izstāžu kuratori un scenogrāfi, mākslinieki, dizaineri un citi.

 Šādas tiešsaistes nodarbības sniedz iespēju skolēniem ne tikai nezaudēt saikni ar muzejiem laikā, kad tie ir slēgti vai nav pieejami grupu apmeklējumiem, bet arī ikdienā, jo īpaši skolēniem no galvaspilsētas attālākajiem  reģioniem. Tā ir lieliska izdevība interaktīvi izzināt Latvijas mākslas procesus, vēsturi un aktualitātes caur kultūras personību stāstiem.

Dalībnieku atziņas:

“ Man tiešām patika. Gan video stāsti, gan uzdevumi bija ļoti interesanti. Šī nodarbība pagāja ļoti ātri, jo bija aizraujoši.”(10.kl.)

“Manuprāt, nodarbība bija ļoti interesanta, un es uzzināju daudz ko jaunu. Man patika, ka nodarbības laikā mēs varējām vēlreiz atgriezties  pie šīs tēmas, ko apguvām  vizuālajā mākslā, paceļot laikā…”(10.kl.)

„Man ļoti patika, man likās interesanta  tēma,  bija viegli, bet jautri uzdevumi , video īsi  un saprotami. Ja būs vēl šāda iespēja, gribētu  piedalīties!”. !(10.kl.)

„Man patika, mierīgas un smaidošas, pozitīvas vadītājas. Daudz mūs slavēja.”(10.kl.)

„…jau pievienojoties nodarbībai, nāca patīkama enerģija no mūsu vadītājas, kas , manuprāt,  jau ir liels sasniegums šajos laikos, it īpaši  Zoom  nodarbībās.

Bija interesanti un nebijuši uzdevumi, kas manī raisīja ziņkāri. Patika, ka arī uzreiz pārrunāja uzdevumus un parādīja piemērus. Mazliet traucēja, ka katru reizi pirms video teica to pašu informāciju un samērā ilgi .Bija jānoklausās uzdevums ar video,  un tikai tad varēja sākt skatīties , lai dzirdētu un patiesi  saprastu un  pildīt uzdevumu. Tomēr, tajā pašā laikā informācija, kuru vadītāja atkārtoja, varētu būt  bijusi noderīga citiem( ja nu kāds nav dzirdējis un sapratis!) Bija superjauki un , manuprāt , noderīgi! Protams viss nav palicis atmiņā, līdz ar to  būtu pavisam izcili, ja  būtu iespēja arī iegūt kādus materiālus pēc nodarbības, lai  var kur pierakstīt, piemēram , kladēs, lai labāk atcerētos. Tas būtu  ieguldījums skolēniem un arī skolotājiem!”( 12.kl.)

 

Lai uzlabotu nodarbību saturu un labāk apzinātos to saistošākās vai skolēnus mazāk interesējošās sadaļas,  nodarbības beigās muzeja vadītāja aicināja  aizpildīt īsu nodarbības novērtēšanas anketu, kā arī pielikumā pievienoja  muzejpedagogu sagatavoto darbu klasē, ko aicināja  veikt pēc izvēles un informēja, ka klasei ir iespēja saņemt apliecinājumu par dalību LNMM tiešsaistes izglītības programmā “No-zīmes”. Kopumā katrai klasei iespējams piedalīties četrās programmas nodarbībās, četros mākslas muzejos - Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Par katru no tām klase saņem vienu digitālo zīmogu.

 Paldies akcijai “Latvijas skolas soma” par iespēja piedalīties šajā kultūrizglītības programmā , kurās kultūras norises ir pielāgotas tiešsaistes formātam!

 

Kultūras pamatu un kulturoloģijas skolotāja-A. Misiķe

 

 

Aptaujas

Kur ikdienā smeļaties informāciju par notikumiem novadā?
     Rezultāti » 

Reklāma