Pirmsskolas izglītības iestāde "Dārta" ziņas

1

5. BEA lekcija – pati emocionālākā

Nodarbības sākumā izrunājām vairākas lietas par bērnu disciplinēšanas pamatiem, atbildot uz vecāku jautājumiem. Uzzinājām, ka reizēs, kad nav vērts strīdēties ar bērnu, nemitīgi atkārtojot, kāpēc viņam šie vai citi noteikumi jāievēro, varam sarunāties ar viņu, izmantojot mīmiku, uzvedību, kas arī daudz ko paskaidro.

Kopīgi izrunājām iemeslus, kuru dēļ bērni nereti savos vecākos neklausās. Un jāatzīst, ka te, protams, daudz kas atkarīgs no bērna, no vides, kurā viņš mīt ik dienas, arīdzan no viņa temperamenta, bet galvenokārt – no tā, cik bieži vecāki dažādas pamācības atkārto bērnam. Interesantākais: jo biežāk un ilgāk pamācības atkārtojam, jo vieglāk panākt efektu, kura ietvaros bērns patiesi neklausās mūsos.


Tāpat šī lekcija bija iespēja saprast, kāpēc kā bērna disciplinēšanas metode par labu uzskatāma pārtraukuma metode, kura paredz, ka bērns pēc kaut kā sastrādāšanas/nepaklausības/kaušanās tiek sūtīts uz pārtraukuma vietu: krēsls, gaitenis, sava istaba utml. Galvenais, ko sapratām – kāpēc vecākiem šādā brīdī bērns ir nevis jāatstāj viens, bet gan jādodas kopā ar viņu uz šo pārtraukuma vietu, lai atrastos bērna tuvumā. Jāvēro bērna reakcija, lai būtu vieglāk bērnu saprast. Un, protams, ja būsiet tuvumā, tas ļaus izvairīties no situācijas, kurā bērns var sastrādāt ko vairāk jau aiz dusmām.


Šī noslēguma lekcija bija pati emocionālākā. Jā, mēs bijām maz, bet, iespējams, tas ļāva pilnvērtīgāk izpildīt savu pēdējo uzdevumu, ienirstot mākslas terapijas pasaulē. Gribas ticēt, ka katrā no lekcijas dalībniekiem šī uzdevuma veikšana raisīja patiesas pārdomas ne tikai par to, cik katram plašas un stingras ir dvēseles robežas, bet arī par to, kas mums dažkārt traucē savu mērķu sasniegšanā, un kas ir tās lietas, kas mūs iedvesmo, paceļ spārnos un ļauj atrasties vismaz par metru augstāk šajā pasaulē, kurā nekas nav tikai grūti vai tikai viegli sasniedzams.

Mākslas terapija ir kā aicinājums pieņemt radikāli to, ko izdevies paveikt; izprast to, ko katrs darām un, ko nedarām, bet vajadzētu..

Runājām arī par mandalām un to, kāpēc arī bērniem būtu vērtīgi ļaut izkrāsot mandalas. To krāsošana ļauj bērnam nomierināties, atgriezties normālā emocionālajā stāvoklī.

Ja arī jums kādam ir bažas par to, ka mākslas terapija noteikti ir piemērota tikai tiem, kas prot zīmēt, tad jāatzīst, ka tas tā nav.

Apdomājiet arī jūs savas dzīves vērtīgākās atziņas, ceļā uz kādu svarīgu mērķu sasniegšanu. Uzticieties sev un savam bērnam!

 

Paldies psiholoģei, mākslas terapeitei Jolantai Plaudei par vērtīgām 5 kopā būšanas nedēļām, par atziņām, atklātību, pieredzi un iedvesmas lidojumu!

Inga Dzērve

Twitter

 

Aptaujas

Kādus jaunus suvenīrus vēlētos redzēt un iegādāties Mērsraga Informācijas centrā?
     Rezultāti » 

Reklāma